• 1397/02/27 - 12:00
  • تعداد بازدید : 97
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مدیر روابط عمومی موفق باید کارآمد، مؤثر و هدفمند بوده و سنگ بنای ساختار ارتباطی قوی را با افکار عمومی پی ریزی نماید

کارشناس روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه امروزه یکی از بنیادی ترین دانش ها ومهمترین عوامل پیشرفت انسان ها ارتباطات و روابط عمومی است، عنوان کرد: روابط عمومی ها چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای هر سازمان و در واقع پل ارتباطی موثر بین مردم و مسئولین قلمداد می شود.

امیرحسین رابطی خاطر نشان کرد: مدیران روابط عمومی ، مدیران سازمان ها و نهادها را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم آگاه کرده و در راستای برآورده کردن نیازهای مخاطبین تلاش می کنند.

وی ادامه داد: اگرچه حوزه وظایف روابط عمومی ها بسیار وسیع و گسترده است، اما متاسفانه روابط عمومی برخی از ادارات صرفاً در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی به نصب یک بنر یا پارچه نوشته بسنده میکنند و از وظایف اصلی خود بدور هستند.

وی با اشاره به اینکه مدیران روابط عمومی ها باید تلاش کنند تا روابط عمومی به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند، تأکید کرد: یکی از مهمترین عواملی که جایگاه یک سازمان را در میان افکار عمومی جامعه تقویت می کند وجود یک روابط عمومی منسجم، قدرتمند و حرفه ای است که میتواند هرسازمانی را در رسیدن به اهداف خود یاری رساند.

رابطی اذعان کرد: توجه به افکار عمومی و شکل گیری و جهت دهی به سمت فعالیت های سازمان امری ضروری و حیاتی بوده که این مهم با اطلاع رسانی از فعالیت های انجام شده توسط روابط عمومی ها میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیران روابط عمومی ها ضمن برخورداری از اخلاق اسلامی و حرفه ای باید همواره پاسخگوی مردم نسبت به مسائل مرتبط به سازمان خود باشند، افزود: این مهم برای این صورت می گیرد تا ضمن جلب مشارکت مردم، نگرش منفی برخی از مخاطبین نسبت به سازمان تغییر کند.

وی اظهار داشت: باید اقرار کرد که برخی از روابط عمومی ها حتی قادر به درج اخبار و فعالیت ها در پایگاه اطلاع رسانی سازمان خود نیز نیستند و بین ارتباط با مردم و اطلاع رسانی یک حلقه مفقوده ایجاد کرده اند.

رابطی در ادامه گفت: با یک نگاه آسیب شناسی می توان گفت عدم مسئولیت پذیری و ناآشنایی برخی از مدیران روابط عمومی نسبت به این جایگاه، ارتباط ضعیف روابط عمومی ها با مردم، کارکنان و مدیران و غیره از مشکلات اصلی و اساسی امروزه در تنزل جایگاه روابط عمومی ها در ادارات است که باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید براینکه یک روابط عمومی موفق باید کارآمد، مؤثر و هدفمند بوده و سنگ بنای ساختار ارتباطی قوی را با افکار عمومی پی ریزی نماید، تشریح کرد: به این ترتیب شکاف بین مردم و مسئولین به حداقل رسیده و مقدمات شکل گیری یک تصور مثبت از سازمان در ذهن مردم شکل می گیرد .

کارشناس روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان اظهار کرد: امیدوارم مدیران روابط عمومی ها  نسبت به اهمیت جایگاه روابط عمومی ها اهتمام ورزیده و فعالیت های این واحد را به سمت تخصصی کردن به عنوان «هنر هشتم» پیش ببرند و مظهر پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع باشند.

رابطی در پایان گفت: از آنجایی که در مجموعه ای  هرچند کوچک ولی بزرگ به نام «دامپزشکی» در حال خدمت هستم لازم می دانم به سهم خود از سربازان گمنام عرصه سلامت جامعه که با خطر انداختن سلامت خود، سلامت را به جامعه تقدیم می کنند، تشکر کرده و روز ملی روابط عمومی را نیز به تلاشگران عرصه ارتباطات در کشور تبریک عرض می کنم.






  • گروه خبری : اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 67758
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه