بازدید معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری از ادره دامپزشکی اسدآباد
دکتر بصیری: انجام وظایف اداری و تکریم ارباب رجوع و رضایت مندی مردم به عنوان سرمایه اجتماعی محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی اسدآباد « لیلا امیدی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اسدآباد» و هیأت همراه با حضور در اداره دامپزشکی ضمن دیدار و گفتگو با دکتر بصیری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد شاخص های قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان را در دستور تیم ارزیاب هیأت همراه قرار داد.
معاون فرماندار اسدآباد گفت: براساس مصوبه هئیت وزیران آیین نامه اجرایی ماده 6 حمایت از حقوق مصرف کننده، دستگاههای مشمول این آیین نامه موظفند برای راه اندازی و اسرار پست صوتی و صندوق اعتراضات به منظور ارایه شکایات، پیشنهادات، انتقادات و اخذ مشاوره و راهنمایی از مراجعه کنندگان به گونه ای که قابلیت دسترسی برای آنان را داشته باشد، با رعایت مقررات مربوط اقدام کنند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس موضوع ماده (۶) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان – مصوب ۱۳۸۸ دستگاههای اجرایی موظفند پس از ابلاغ این آیین نامه، اطلاعات مربوط به انجام کار و خدمت را در چارچوب وظایف خود و مطابق این آیین نامه در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند.
امیدی خاطر نشان کرد: از مهم ترین عناوین فرآیند انجام کار و ارائه خدمت و مدت زمان متعارف انجام یا ارائه آن، هزینههای انجام کار و ارائه خدمت، عنوان واحد، محل استقرار و تعیین اوقات مراجعه، نام و نام خانوادگی متصدی انجام کار و ارائه خدمت، روشهای ممکن برای انجام کار (حضوری، مکاتبه ای، اینترنتی و تلفنی)، اعلام مرجع رسیدگی به انتقادات، پیشنهادات، شکایات مراجعه کنندگان و معرفی وب سایت (وبگاه) اینترنتی به منظور اعلام نحوه انجام کار و ارائه خدمت، شرایط و مدارک مورد عمل و فرم های (برگههای) مورد نیاز برای انجام کار و ارائه خدمت در چارچوب قوانین و مقررات، منشور حقوق مراجعه کنندگان و اختصاص فضای مناسب برای مراجعه کنندگان و امکانات و تسهیلات لازم برای آسایش و استقرار آنان در حد متعارف اعلام کرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: اطلاعات مذکوردر ماده (۱) باید از طرق: تابلوی راهنما در مبادی ورودی و در معرض دید، پایگاه الکترونیکی برای اطلاعرسانی در خصوص کار و خدمت قابل ارایه، خط تلفن گویا برای راهنمایی، کتابچه یا دستورالعمل راهنما و پیشخوان اطلاعرسانی در مبادی ورودی به اطلاع تمام مراجعه کنندگان برسد.
امیدی در این بازرسی بر نقش و جایگاه ارزیابی، فعالیت های ادارات، تقسیم کار در حوزه های مختلف و ثبت و ضبط و مستندسازی تأکید کرد.
در ادامه دکتر عادل بصیری محمد پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد ضمن ابراز خرسندی از حضور خانم امیدی معاون فرماندار اسدآباد و خیرمقدم به وی و تیم ارزیاب فرمانداری شهرستان اسدآباد افزود: انجام درست وظایف اداری و تکریم ارباب رجوع و رضایت مندی مردم به عنوان سرمایه اجتماعی محسوب میشود.
رئیس اداره دامپزشکی خاطر نشان کرد: احیا و تقویت روح، تعهد و وجدان کاری افراد در انجام امور اداری و اجرای قوانین بسیار ضروری است.
وی تصریح کرد: در منشور حقوق شهروندی تعاریفی شفاف از دامپزشکی و شهروندان و حقوق آنان در تعامل با سطوح مختلف دامپزشکی، اصول و مفاهیم اصلی در رابطه متقابل شهروندان و دامپزشکی، وظایف قانونی و اخلاقی در قبال عموم شهروندان و به ویژه بهره برداران خدمات دامپزشکی و نیز حقوق حقه شهروندان و انتظارات قانونی آن ها از این مجموعه حاکمیتی، همچنین ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺧﻂ ﻣﺸﯽ آن در ایفای وظایف محول قانونی، به طور کاملا شفاف و روشن تهیه و توسط اداره کل دامپزشکی استان همدان ابلاغ شده است.
وی خاطرنشان کرد: در اداره دامپزشکی اسدآباد طی برگزاری جلساتی در راستای حمایت از حقوق شهروندان بصورت ماهیانه در قالب سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی، در این کمیته تکالیف هریک از واحدها مشخص شده است و تحقق اهداف و برنامه ها مستلزم همکاری نزدیک کلیه کارکنان جهت خدمات رسانی بهتر است که شرح وظایف هریک ابلاغ شده است.
دکتر عادل بصیری اذعان نمود: هماهنگی با اداره کل مطبوع در راستای تشویق و تنبیه کارکنان براساس فرم نظرسنجی، تدوین و ابلاغ دستورالعمل آن صورت میگیرد.
همچنین رئیس اداره دامپزشکی تقویت نظارت عمومی بر عملکرد، تاکید بر انجام فعالیتها در زمینه تکریم ارباب رجوع، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و رعایت شئونات اسلامی و اهمیت پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر از دیگر موضوعات در اداره دامپزشکی اشاره کرد.
در پایان رئیس اداره دامپزشکی از حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار و هیأت همراه نهایت تشکر و قدردانی را نمود.