• 1399/11/21 - 15:29
  • تعداد بازدید : 221
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

کشتارگاه های طیور نقش مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ایفا می کنند

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان از بازدید سرزده شبانه مدیر کل دامپزشکی استان همدان از کشتارگاه صنعتی طیور خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان ، دکتر محمود رضا رسولی مدیر کل دامپزشکی استان همدان بهمراه معاون سلامت، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و رئیس و کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان بهار به صورت شبانه از کشتارگاه صنعتی طیور بازدید کرد.

در این بازدید دکتر محمودرضا رسولی مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: با توجه به اینکه کشتارگاه های طیور نقش مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ایفا می کنند، بر ضدعفونی خودرو های ورودی و خروجی همچنین رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای تاکید کرد.

در ادامه دکتر رسولی از تاسیسات کشتارگاه و روند انجام کشتار و بسته بندی مرغ و بوقلمون بازدید نمود و افزود: نظارت‌ بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط بازرسین دامپزشکی استان و شهرستان، مسئولین فنی و بهداشتی و ناظرین کشتارگاه‌های طیور و رعایت کامل ضوابط انتقال مرغ زنده از محل مرغداری تا کشتارگاه با گرفتن مجوز حمل بهداشتی توسط مرغدار و صدور آن برای خودروهای واجد شرایط، رصد و تخلیه محموله‌ها در کشتارگاه و توزیع آن در بازار عرضه با نظارت مستقیم مسئول فنی کشتارگاه، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: حضور ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی در کشتارگاه دام و طیور برای مردم اطمینان بخش است و این افراد بایستی با قاطعیت هرچه تمام تر سعی در اجرای دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه دامپزشکی در جهت تولید محصولاتی سالم برای مصرف کنندگان داشته باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان بهار دارای مجوز و پروانه در زمینه کشتار  بوقلمون بوده که تولیدات  آن بیشتر نیاز استان را در حوزه گوشت گرم طیور تامین می نماید و می بایست نظارت های بهداشتی در کشتارگاه توسط بازرسان مستقر و کارشناسان دامپزشکی با قوت انجام گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در پایان ضمن تشکر از ناظرین بهداشتی و کارشناسان دامپزشکی شهرستان و استان اظهار داشت: دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماریهای دام و طیور بوده و در این راستا تلاش این عزیزان قابل ستایش و تقدیر ویژه است.

  • گروه خبری : اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 271517
admin ادمین پورتال همدان

admin ادمین پورتال همدان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه