• 1402/02/10 - 09:23
  • تعداد بازدید : 314
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان فامنین خبر داد:

برگزاری کلاسی آموزشی ویژه متصدیان مرغداری تخمگذار شهرستان فامنین

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی فامنین دکتر محمود مشهوری رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان گفت: در راستای اجرای مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، کلاس آموزشی آشنایی با بیماری‌های طیور و نحوه مقابله با آنها برای کارکنان مرغداری تخمگذار شهرستان فامنین برگزار شد.

دکتر مشهوری با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و آموزش مرغداران در جهت مقابله با احتمال بروز بیماری مثمر ثمر خواهد بود، تصریح کرد : تداوم کنترل این بیماری در گرو مراقبت‌های ویژه بهداشتی از سوی صاحبان و کارکنان مرغداری‌ها و همچنین رعایت موارد بهداشتی در صنف پرنده فروشان، مراکز پرورش مرغ مادر و مرغ تخم گذار است.

این مقام مسئول رعایت کامل امنیت زیستی را موجب به حداقل رسیدن انتشار عوامل بیماریزا دانست و گفت: تأمین بهداشت عمومی و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و پرندگان در کنار مسئله مهم تأمین امنیت غذایی باعث می‌شود تا دامپزشکی اهتمام ویژه‌ای بر آموزش و رصد مرغداری‌ها داشته باشد.

وی رعایت اصول بهداشتی و نحوه صحیح ضدعفونی سالن‌های پرورش، همچنین انتخاب صحیح ماده ضدعفونی را حائز اهمیت برشمرد و مدیریت، پیشگیری و امنیت زیستی را سه رکن اساسی در فعالیت یک واحد پرورشی طیور و مرغداری عنوان کرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فامنین از مرغداران درخواست کرد، برای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای تولیدی خود، با رعایت حداکثری ضوابط امنیت زیستی و قرنطینه ای، از هرگونه مبادله و ورود نهاده‌ها و خوراک طیور از دیگر مرغداری ها جداً خودداری کنند.

در پایان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فامنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تلفات مشکوک در اسرع وقت مراتب را با شماره 08136823312 به بازرسان این اداره اطلاع دهند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان فامنین
  • کد خبر : 300738
کلمات کلیدی
مجید زارعی

مجید زارعی

تصاویر