راهبرد مشارکت مصوب سازمان دامپزشکی کشور
 
سازمان دامپزشکی کشور در راستای انجام ماموریت سازمانی خود تلاش می‌کند با برنامه محوری، نگاه سیستمی و توان کارشناسی و فنی، خدمات باکیفیتی را به طرز شایسته و در چهارچوب وظایف قانونی خود به مخاطبین ارائه کند و با اجرای مفاد ماده "9" تصویب‌نامۀ شمارۀ 112128 مورخ 1395/12/28 شورای عالی اداری موضوع حقوق شهروندی در نظام اداری با عنوان «حق اظهارنظر آزاد و ارائۀ پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرایندهای اداری» راهبردهای مشارکت شهروندان در تصمیمات و فرایندهای اداری سازمان را به شرح ذیل فراهم کند.
حتی‌المقدور پیش‌نویس کلیۀ مقررات و لوایح خود را اعم از آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی را به مدت یک هفته از طریق درگاه الکترونیک سازمان در معرض اظهارنظر ذی‌نفعان، جوامع عمومی و تخصصی قرار دهد و پس از دریافت نظرات و انتقادات نسبت به بررسی، اصلاح و سپس تصویب و ابلاغ اقدام کند.
پایگاه اطلاع‌­رسانی سازمان به نشانی www.ivo.ir، ایمیل به آدرس info@ivo.ir ، تلفن ارتباط مردمی 1512 و دیگر کانال‌های ارتباطی، بستر تعاملی لازم جهت دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات شهروندان فراهم شده است و این نظرات توسط حوزۀ ریاست، بازرسی و شکایات، روابط عمومی و سایر بخش‌های مربوطه مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.
واحدهای ارائه دهندۀ خدمات مکلف هستند پس از دریافت پیشنهادات یا شکایات در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به ارسال پاسخ اقدام نمایند و پاسخ را به شهروند موردنظر منعکس کنند. در مجموع روند رسیدگی و پاسخ‌گویی به شکایات نباید بیش از 10 روز کاری به طول انجامد. (سامانۀ پاسخگویی و رسیدگی به شکایات، سامانۀ انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات)
عموم شهروندان امکان مشاهده، اظهارنظر و پیگیری خدمات سازمان دامپزشکی کشور را از طریق تارنما، سامانه‌های الکترونیکی و سامانۀ خدمات سازمان اداری و استخدامی کشور را خواهند داشت.
شهروندان محترم می‌توانند علاوه بر بسترهای الکترونیکی از طریق شماره تلفن‌های 3-02188953400 سازمان مرکزی و شماره‌های تماس ادارات کل دامپزشکی استان‌ها یا از طریق شمارۀ 1512، هرگونه اظهارنظر، انتقاد یا پیشنهاد خود را اعلام و پیگیری کنند.
سازمان دامپزشکی کشور بر خود لازم می‌داند همواره نظرات، پیشنهادات و انتقادات و شکایات آحاد مردم به ویژه نخبگان، متخصصین، صاحب‌نظران، ذی‌نفعان، مدیران و کارشناسان را گرداوری و راهکارهای افزایش کیفیت خدمات را تدوین و به‌روزرسانی کند.
 
لینک کوتاه